.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
همگام با رقابت دو نماینده مجلس ؛
LC کارخانجات نساجی را چه کسی باز کرد؟!
بهتر است نمایندگان محترم به جای آنکه به دنبال پاسخ دادن به فرمایشات یکدیگر باشند مشکلات و دلایل اصلی عدم اجرای کامل کارخانجات نساجی مازندران و قائم شهر را به مردم بگویند. در واقع وظیفه اصلی آنان نیز نظارت و پیگیری خواسته های مردم است نه اینکه هنوز ...
LC کارخانجات نساجی را چه کسی باز کرد؟!

ماجرای احیای کارخانجات نساجی مازندران و مصوبه هیات دولت در این خصوص تبدیل به یک داستان بلند شده که هر کسی می خواهد بهره برداری خود را از این مصوبه که هنوز کاملا اجرایی نشده داشته باشد.

حضور سرمایه گذار ترک تبار جهت احیای این کارخانه که به عنوان بزرگترین سرمایه گذاری خارجی نیز محسوب می شود در مرحله بازگشایی اعتبارات ال سی به دلایلی متوقف شد که آن هم ماجراهایی را به وجود آورد. از مدیران استانی و ملی که بگذریم دو نماینده قائم شهر در مجلس شورای اسلامی رقابت شدیدی را در خصوص کارخانجات نساجی داشته و از ماه های گذشته صحبت های تندی علیه یکدیگر در محافل عمومی و خصوصی مطرح می کنند.

عزت الله اکبری تالارپشتی که از ابتدا ادعای شدیدی در خصوص پیگیری احیای این کارخانجات داشته به شدت با صحبت های همکار خود سیدعلی ادیانی راد مبنی بر به بن بست رسیدن فعالیت های سرمایه گذار خارجی و برخی مشکلات دیگر مخالفت کرده و همه چیز را منوط به بازگشایی ال سی عنوان می کرد که دچار دموکراسی اداری شده بود.

همگان درگیر این اختلاف آشکار این دو نماینده بودند که ناگاه ادیانی راد در مراسم تجلیل از کارکنان برتر قائم شهر در هفته دولت سال جاری صحبت از برطرف شدن مشکلات احیای کارخانه نساجی و بازگشایی ال سی با تذکر وی به وزیر اقتصاد به میان آورد.

در روزهای گذشته نیز خبری مبنی بر بازگشایی اعتبارات ال سی، از سوی اکبری تالارپشتی در رسانه ها منتشر شد و ماراتن جدیدی را بین این دو نماینده به وجود آورد.

با وجود اینکه هیچ کدام از مدیران استانی و ملی نظیر وزیر اقتصاد و دارایی، وزیر صنایع و معادن، استاندار مازندران، رئیس سازمان صنایع و معادن و فرماندار شهرستان قائم شهر اظهار نظر رسمی در خصوص بازگشایی ال سی و مسائل مربوط به کارخانجات نساجی مازندران نمی کنند، دو نماینده قائم شهر رقابت شدید را در این خصوص با یکدیگر دارند.

البته اگر این رقابت برای توسعه شهرستان و استان بود جای سخن باقی نمی گذاشت ولی رقابت بین اکبری تالارپشتی و ادیانی راد تنها جهت بهره برداری از جنبه های تبلیغاتی پروژه احیای کارخانجات نساجی است که مردم شهرستان اطلاع کاملی در این خصوص دارند.

در هفته اخیر قائم شهری ها شاهد نصب پارچه و بنرهای مختلفی در راستای تقدیر و تشکر از عزت الله اکبری تالارپشتی جهت بازگشایی ال سی و احیای کارخانجات نساجی بودند.
البته ادیانی راد نیز که کمی در این خصوص از همکار (رقیب) خود عقب مانده بود با نصب چند بنر از سوی جمعی از اهالی و یا جمعی از کارگران کمبودها را جبران کرد.

به هر حال تاکنون از سوی مسوولین اظهار نظر رسمی در این خصوص مطرح نشده و هنوز هم در این رابطه تردیدهایی وجود دارد ولی آیا این نوع رفتارها در شان و شخصیت این دو نماینده بزرگوار شهرستان قائم شهر است که اگر بخواهند می توانند منشا خیر و برکات برای استان و شهرستان باشند؟ آیا فکر نمی کنند که مردم نیز عقل و شعور دارند و می دانند و می فهمند که چه کسی کار می کند و چه کسی به دنبال تبلیغات است؟

بهتر است نمایندگان محترم به جای آنکه به دنبال پاسخ دادن به فرمایشات یکدیگر باشند مشکلات و دلایل اصلی عدم اجرای کامل کارخانجات نساجی مازندران و قائم شهر را به مردم بگویند. در واقع وظیفه اصلی آنان نیز نظارت و پیگیری خواسته های مردم است نه اینکه هنوز کاری انجام نشده برای بهره برداری تبلیغاتی آن یکدیگر را تضعیف و تخریب کنند.

دخالت مستقیم در عزل و نصب مدیران استانی و شهرستانی، تخریب رقیب و عدم وجود وحدت میان نمایندگان مجلس و توجه بیش از حد به حاشیه ها معضل جدی در بین نمایندگان مجلس برخی حوزه های انتخابیه استان است که تاثیر بسیار منفی در توسعه استان دارد ولی امیدواریم این آقایان بهارستان نشین از این خواب زمستانی بیدار شوند و کمی هم به فکر مردم و مشکلات استان باشند.


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

نا شناس 21 مهر 1389
من بعنوان یک شهروند قائم شهری سوالم از این دو نماینده اینست ؟
1- تا حالا کجا بودند حالا که 1 سال مانده به انتخابات این کارها را میکنند ؟
2- آورده سرمایگذار ترک نقدا در این سرمایگذاری چقدر است ؟
3-میزان تلاش دولت ازجمله مقام ارشد استان استاندار فهیم و معاون رئیس جمهور چقدر است ؟
4-آیا در کشور در بخش نساجی قوی تر از یک رستوران دار ترک نیست ؟
5-کی و کجا کارخانه راه اندازی میشود ؟
6-قیمت تمام شده خرید ماشین آلات در شرایط فعلی و با نقش سرمایگذار ترک چند برابر روال درست و قانونی ادوار گذشته بوده ؟
7-چرا با پول کشور این کار توسط بخش دولتی یا نیمه دولتی انجام نمشود ؟
8- چه تضمینی اقتصادی و فرهنگی و اجتماعی و شغلی برای منطقه قائم شهر لحاظ شده ؟
اگر جواب ندهید پاسخ را بزودیبه اطلاع شهروندان قائم شهر میرسانم ......

نا شناس 21 مهر 1389
خدا بداد مردم قائم شهر برسد .
نا شناس 21 مهر 1389
مسئول محترم شمال نيوز توهين به نمايندگان مردم جرم است و پيگرد قانوني دارد . خواب زمستاني ؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟!!!!!!!!!!!!
محمد 21 مهر 1389
باسلام، خوب شما با طرح این مسئله می خواهید چه گره ای را از مشکلات موجود باز نمایید؟ بهتر نیست با همراهی مناسب منتظر نتیجه مثبت آن برای مردم شویم ؟ /
نا شناس 21 مهر 1389
وقتی می خواهید قضاوت کنید نگاهی به اطرافان دو طرف بکنید که چه بودند و چه شدند آن وقت قضاوت آسانتر می باشد ضمن اینکه آنا« که سابقه بیشتری در مجلس دارند مشاورهای قویتر تبلیغاتی دارند .
آزاد 21 مهر 1389
خدا بداد کارگران نساجی برسد . اکبری سال قبل به بهانه احیای نساجی به 4000 نفر از اعضای ستاد و طرفدارانش تحت عنوان کارگران نساجی در داخل نساجی شماره 3 با هزینه هنگفتی از پول نساجی افطار داد و امشب چهارشنبه 21مهر نیز به بهانه نذری بخاطر بازگشاییlc در یکی از روستاهای سوادکوه دارد به 1000 نفر شام می دهد . با تبلیغات و جار زدن در سطح قائم شهر و دعوت از مردم و دراختیار نهادن اتوبوس مینی بوس و سواری مردم را بزور به این مراسم شوم کشانده است . این درحالی است که کارگران حدود 5 ماه از حقوق و مزایای 88 و دوماه از حقوق 89 را طلب دارند . مسئولان استانی و کشوری چرا نظارت نمی کنید .
علی احمدی مقدم 22 مهر 1389
این از شانس ما قائم شهری هاست که توی دو دوره اخیر نماینده فعالی نداشتیم بعد از انقلاب فقط یه نماینده عضو هیئت رئیسه داشتیم بیچاره مردم شهر
رضا 22 مهر 1389
امید وارم مردم شریف قائمشهر در انتخاب نماینده مجددا اشتباه چند سال قبل را تکرار نکنند و ایندو نفر را انتخاب نکنند
نا شناس 22 مهر 1389
برو بابا دلت خوشه! همین مسئولان استانی و کشوری نساجی به آن عظمت را تعطیل کردند.
نا شناس 22 مهر 1389
خدا به داد کارگران نساجی رسیده است با تلاشهای اکبری. از این به بعد خدا باید به داد دشمنان کارگران نساجی برسد!
نا شناس 22 مهر 1389
بیچاره گرزین!
نا شناس 22 مهر 1389
اکبری 4000 نفر اعضای ستاد دارد؟ پس بقیه باید بروند بوق بزنند!
نا شناس 22 مهر 1389
"...مردم را بزور به این مراسم شوم کشانده است !" آدم یاد جومونگ می افتد!
نا شناس 22 مهر 1389
پس قبول دارید نساجی مازندران دارد احیا می شود! خدا را شکر!
نا شناس 23 مهر 1389
جناب دوعزیز نماینده
حالا که فرماندار ما رفته به استان دیگه بدنبال یک فرماندار خوب و با سواد و با دل و جگر مثل شهردار آقا ی صالح زاده که اشرافیت به عملکرد نامبرده دارید 0باشید تا این شهر یک تکانی بخورد.
نا شناس 23 مهر 1389
آقای صالح زاده اول همان شهرداری را تکان بدهد تا بعد!
نا شناس 23 مهر 1389
به فکر فرماندار باشیذ
نا شناس 24 مهر 1389
قائم شهر همچون عمو غلام شير غران مي خواد
یکی از کارگران نساجی 24 مهر 1389
من یکی از کارگران نساجی هستم
محضر آندسته از بزرگوارانی که نسخه احیای نساجی را پیچیده اند و نظرات حکیمانه آنان مبنی بر احیای نساجی مازندران در حاشیه این خبر خود نمائی می کند ؛
کاش می شد حضرات مدتی خود را کارگر نساجی تصور می کردند .
کاش می توانستید نگرفتن عیدی و پاداش در پایان سال و خجالت از خانواده را تجربه کنید .
ای کاش جای این تعریف و تمجیدها راهنمائی مان می کردید پس از 8 ماه حقوق نگرفتن برای زندگی خود و زن و فرزند چگونه می شود برنامه ریزی کرد .
ای کاش درک می کردید وقتی کودک هفت ساله به علت مشکلات مالی پدر و عجز او در خرید یک اسباب بازی دچار افسردگی می شود و تحت نظر روانپزشک قرار می گیرد چطور دنیا بر سر پدر آوار می گردد .
ای کاش خونی که با دیدن بنرهای تبلیغاتی(خدا قوت ) آقای اکبری به دل کارگران بد بخت ( به معنی واقعی ) می شود را می توانستید ببینید.
اگر ذره ای انصاف و اعتقاد به روز جزا داشته باشید ، هرگز چنین سطحی قضاوت نمی کنید و از سر ( احتمالاً ) بی خبری اینچنین با آب و تاب احیای کامل نساجی مازندران را به آقای اکبری تبریک نخواهید گفت .
مطمئن باشید حرفهای شما داغ دل ما کارگران را تازه می کند . شما را به خدا دست از سر ما کارگران نساجی بردارید همان یک آقای اکبری (نماینده مجلس ) برای هفت پشت ما بس است
به خیال خودنگوئید که چرا صدای اعتراض کارگران شنیده نمی شود پس همه چیز مرتب است در شرایطی که به علت اعتراض به نگرفتن حقوق حکم اخراج به اتهام مشارکت در اغتشاش و نا آرامی های کارگری هدیه آقای اکبری به ماست آیا شما جرأت اعتراض پیدا می کردید .
ما که می ترسیم وضع ما از همینی که هست بدتر بشود اما شما که احتمالاً در ضیافت شام آقای اکبری تشریف دارید از ایشان بپرسید چرا سال گذشته در یک روز 80 نفر از کارگران قراردادی را اخراج کردید و مجبورشان کرده اید به دنبال واسطه با شما بگردند و با تعهد و اثر انگشت گرفتن و ... دوباه به سر کار خود برگردند مشروط بر اینکه دیگر اعتراضی نکنند .
فکر می کنم حالا متوجه شده باشید که چرا خنده ما از گریه غم انگیز تر است .
والله قسم من یکی از کسانی هستم که به آقای اکبری رأی داده ام اما چه سود که همه امیدم بر باد است
نا شناس 25 مهر 1389
* از همه دست اندرکاران احیای نساجی ( اگر رسما و با قوت بدون انگیزه های تبلیغی انجام شود ) تشکر می کنیم چه اشکالی دارد کار خوبی صورت گیرد و تبلیغ اش هم مد نظر باشد؟
منصور 25 مهر 1389
تا کی میتوان از بی اطلاعی کارگران مظلوم سو ء استفاده کرد بهتر نیست به جای باند و گروه بازی وتبلیغات به فکر صنایع مظلوم از دست رفته خودمان باشیم چه به سر عقلمان امده که فروش کارخانه هایمان به اجنبی وفرستادن برادرانمان به نوکری ترکها شده افتخارمان
یک کارگر 30 تير 1390

کمی وجدان و ترس از خدا هم خوب چیزیست ..رعیت و روحانی زاده با هم 16 سال نماینده بودند ..بگو ببینم اونا چندتا کارخونه آوردند ؟ خجالت نکش بگو عزیزم ...
رعیت نه تنها نیاورد که گونی بافی را تعطیل دستگاههای آن و نساجی شماره 2 را فروخت و زمین گونی بافی را متری 35 هزارتومان ! یعنی مفت گرفت برای خودش
اما شما بجای کینه توی و غرض ورزی بیا قائم شهر ببین اکبری چکار کرده .یه سر برو جاده نظامی جنب نساجی شماره 3.زیاد راه نیست ..برو ببین خیابان ساری واحد دوخت چند نفر دارن آموزش میبینند و بعد از عید فطر هم 500 تا از خانمهای آموزش دیده جذب کار میشوند برو ببین برادر من
این 33 سال مگه اکبری نماینده بود ؟آقایان دیگر چکار میکردند ؟
اما اکبری یک سرمایه گذار از ترکیه آورد و ایشان مشغول ساخت نساجی طبرستان هست که 6 هزار نفر ظرفیت جذب دارد
با اینکه معلمی و ادیانی و رعیت و فرماندار و تمام مسولین شهر و رقبای انتخاباتی همه با هم متحد شده تا نساجی احیا نشود و بیکاری بیشتر شود
برادر من
کاش میتونستید یک قراری با هم بذاریم تا رو در رو تمام اطلاعات خیانتهای اینها را با سند و مدرک و حی صدای ضبط شده برایت بگذارم تا حقیقا برایت روشن شود
بیا بهت مدرک بدهم که اکبری در این دو دوره چقدر خدمت کرده ..کک سازی و البرز مرکزی سوادکوه و ....
من همیشه میگویم خدا لعنت کند مسولینی که بجای خدمت به مردم سنگ اندازی میکنند
حال امام جمعه باشد یا شخص دیگری
لعنت بر همه آنها
م.ق 25 آذر 1390
شهید بهشتی: ما شیفتگان خدمتیم نه تشنگان قدرت. آنهایی که قصد خدمت دارند ! خودشان را با این جمله بسنجند که به چه میزان آن را رعایت می کنند.

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 1.422 seconds.